هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

برف و باران کشور را فرا می گیرد

پیش از این، پیش بینی سریع و هشدار سازمان هواشناسی، اعلام کرد اعلام کرد ورود سیستم زمین فعال به این کشور در روز جمعه، گفت که ارتفاعات جنوب این استان روز جمعه گفت: "با توجه به ورود این سیستم، جنوب غربی، غرب، مرکز، جنوب، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، تهران و سمنان شاهد بارش خواهد بود.

با توجه به اینکه در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه، 30 نوامبر) شهرهای صنعتی با جمعیت زیاد مانند تهران، قزوین، کرج، اراک، قم و اصفهان دارای گرد و غبار غلیظ هستند، امروز در شرق خلیج فارس، تنگه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد باران باران، گاهی اوقات رعد و برق و باد دمیدن، هرمز و غرب از دریای عمان.


وی گفت امروزه انتظار می رود که شرق خلیج فارس و تنگه هرمز به شدت خشونت بار باشد و امروز در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، حومه های جنوبی استان سیستان و بلوچستان سنگین خواهد بود.


او گفت: فردا (پنج شنبه، دسامبر 1) با ورود سیستم از شمال غربی، و فردا (پنج شنبه و جمعه، اول و دوم آذر) ، استان های شمال غربی شاهد بارندگی و بارش برف در مناطق کوهستانی انتظار می رود.


کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد که او در روز جمعه از یک کشتی فعال از جنوب غربی وارد این کشور شد و اظهار داشت: مناطق جنوب غربی، غرب، مرکز، جنوب، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و به تدریج شمال شرق کشور باران خواهد شد، گاهی اوقات رعد و برق و باد دمیدن.


به گفته تسعیی، روز جمعه در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اهواز، اهواز و بوئر احمد، لرستان، بوشهر و استان های همدان جنوبی شدیدتر است.


هشدارهای سرعت پیش بینی شده و هشدارهای سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرده است که در روزهای جمعه، در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غربی بارش باران برفی خواهد بود. انتظار میرود غرب در خلیج فارس روز جمعه خشن باشد.


پیش بینی این است که از اواخر جمعه، 2 دسامبر، با نفوذ آب و هوای سرد در ساحل شمالی کشور شروع به بارندگی کند.


او در پایان شرایط آب و هوایی تهران اظهار داشت: "آسمان تهران فردا (در روز اول دسامبر) خواهد بود نیمه ابری، گاهی اوقات با دمیدن باد، با بالاترین و کمترین درجه حرارت از 16 و 8 درجه سانتیگراد. همچنین تهران در جمعه (2 دسامبر)، ابری، با افزایش ابر و باد دم، در بارش روز بعد از ظهر در حداکثر و حداقل دمای 16 و 9 درجه سانتیگراد انتظار می رود.

سامانه بارشی جدید از امشب وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب وارد ایران می‌شود، روند فعالیت سامانه بارشی را طی روزهای آینده پیش‌بینی و تشریح کرد.

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه 28 آبان) درسواحل دریای خزر بویژه در استان گلستان و همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، در برخی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه از اوایل امشب سامانه جدید بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود ، گفت: فردا (سه شنبه 29 آبان) در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ‌بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد،‌ یزد، جنوب اصفهان و به تدریج در بخش‌هایی از کرمان،‌ هرمزگان و خراسان جنوبی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.


به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، پس فردا (چهارشنبه 30 آبان) فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه همچنین اضافه کرد: امروز و فردا به سبب وزش باد شدید، ‌مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود و همچنین با ورود سامانه بارشی از جنوب از اواخر امروز و طی روز آینده در مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.


وی تاکید کرد: طی دو روز آینده روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای پر جمعیت و صنعتی کشور بویژه تهران، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت:  آسمان تهران فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه 29 و 30 آبان) نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی بیشترین و کمترین دمای 14 و 8 و 16 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سه‌شنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی آلاینده‌ها در برخی از شهرهای صنعتی از امروز (۲۷ آبان ) تا پس فردا (۲۹ آبان ) خبر داد.

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ، از اواخر امروز (۲۷ آبان ماه) و طی روز آینده ( ۲۸ آبان ماه) در سواحل دریای خزر،  در استان های خراسان  شمالی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به این که امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ آبان ماه) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود ، گفت‌: از امروز تا پس فردا (۲۹ آبان ماه) به تدریج روند افزایش آلاینده‌ها در برخی از شهرهای صنعتی کشور پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه‌ تاکید کرد: پس فردا (۲۹ آبان ماه) سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب  وارد کشور می‌شود. در این روز این سامانه سبب بارش‌های پراکنده ، گاهی با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در مناطق جنوبی شامل استان‌های بوشهر، فارس، جنوب اصفهان و به تدریج در بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان می‌شود.


وظیفه در بخش دیگری از صحبت های خود، درباره شرایط جوی تهران، اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ آبان ماه) کمی ابری و تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۱۶ و ۷ و ۱۴ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

خروج سامانه بارشی از کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده جوی آرام همراه با آسمانی صاف برای اغلب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در شمال شرق کشور خبر داد و گفت: با خروج سامانه بارشی طی سه روز آینده، جوی آرام همراه با آسمانی صاف برای اغلب مناطق کشور پیش بینی می شود.


وی افزود: طی سه روز آینده غرب سواحل دریای خزر با بارش پراکنده همراه خواهد بود و مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.


از روز سه شنبه با ورود سامانه جدید از جنوب غرب ناپایداری ها برای مناطق جنوبی و مرکزی کشور آغاز می شود.


آسمان تهران امروز (26 آبان ماه) کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و با بیشترین و کمترین دمای 15 و 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. آسمان پایتخت یکشنبه (27 آبان‌ماه) صاف و گاهی همراه با افزایش ابر خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای آن به 14 و 6 درجه سانتیگراد می‌رسد. 

هواشناسی امروز ۹۷/۰۸/۲۲

سامانه بارشی که در حال حاضر در کشور فعال است امروز نیز در سواحل خزر، دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و غرب کشور تداوم دارد و از بعد از ظهر امروز در غرب و شمال غرب از میزان بارش ها و فعالیت آن کاسته می شود.

امروز بعدازظهر فقط برای مناطقی از شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است و از بعد ازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود که ابتدا برای مناطق غربی ، جنوب غرب و سپس در دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی و از اواخر وقت فردا در دامنه های جنوبی البرز و زاگرس بارش باران انتظار میرود.

با ورود این سامانه در روز چهارشنبه، رگبار و رعد و برق در استان های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب کشور و دامنه های زاگرس خواهیم داشت و بارش در این مناطق شدت می گیرد که می تواند منجر به آبگرفتگی معابر شود.

حداکثر دمای دیروز تهران ۱۲ درجه بود که امروز به ۱۱ ، فردا ۱۰ و پس فردا به ۱۱درجه می رسد، کمترین دمای امروز صبح پایتخت نیز ۹ درجه بود؛ همچنین انتظار می رود هوای پایتخت در سه روز آینده بارانی و سرد باشد.